Bij het maken van een template of emailcampagne zijn er twee design opties om uit te kiezen: Scalable design of Responsive design. Deze opties zijn bepalend voor de rest van jouw template of emailcampagne.

Scalable
Een Scalable email lay-out is goed te lezen en goed klikbaar, onafhankelijk van het device waar de ontvanger het op leest. Er is maar één versie van de mail (de HTML-code vanuit Julia). De email schaalt automatisch, zodat je mail goed wordt getoond op de verschillende schermformaten van desktop tot smartphone.
Wel moet je rekening houden met het lettertype en de lettergrootte. Er zal vaak ingezoomd moeten worden wanneer een emailcampagne wordt geopend op een smartphone.

Responsive
Bij Responsive design wordt gekeken via welk scherm de email wordt geopend en daarop wordt automatisch de lay-out aangepast. Binnen Julia is het mogelijk om de zichtbaarheid van beelden, buttons, tekstgrootte (etc.) aan te passen voor de mobiele of tablet versie. Indien je bepaalde onderdelen wel in de desktop versie wilt tonen, maar niet in de tablet of mobiele versie kun je dit aangeven. Niet alle ontvangende apparaten ondersteunen op eenzelfde wijze de speciale code die door Julia wordt gegenereerd bij Responsive design. Er bestaat nog geen standaard binnen de verschillende browsers en vele mailsystemen. Wel kan er via webversie bekijken worden gekeken hoe een emailcampagne wordt ontvangen op verschillende devices.