FAQ’s

Databases

Hoe maak ik een nieuwe database?
Een database is een verzameling van alle adressen in jouw bestand. Deze verzameling van relaties heeft eigen kenmerken. En deze kenmerken kunnen per database (lijst) verschillen. In het linkergedeelte binnen iConneqt klik je op databases. Vervolgens klik je op het symbool met de plus. Hier kan je verder jouw database uit gaan bouwen m.b.v. de volgende beschrijving.
Kan ik een relatie verplaatsen naar een andere database?
Je kunt een relatie verplaatsen door te klikken op verplaatsen bij het bekijken van de relatie. Vervolgens opent een nieuw scherm waarin je de database kiest waar je het contact naar wil verplaatsen. Houd er rekening mee dat je alle velden van het contact (organisatiegegevens) in dient te vullen.
Kan ik een document met bestaande contacten importeren in het systeem?
De enige manier om contacten te importeren is via een CSV bestand. Een CSV bestand is een speciaal bestandstype dat je in Excel kunt maken of bewerken. Er is een uitgebreide handleiding gemaakt voor het importeren van contacten.

https://doc.iconneqt.nl/relaties-importeren-2/

Hoe maak ik kenmerkvelden?
In de linkerkant van het menu binnen iConneqt tref je onderaan de optie Kenmerkvelden. Klik op Ontwikkel kenmerkvelden en een nieuw scherm opent om kenmerkvelden aan te maken. Gebruik de handleiding via de link hieronder voor ondersteuning bij het ontwikkelen van kenmerkvelden.

https://doc.iconneqt.nl/ontwikkel-kenmerkvelden/

Kan ik gebruik maken van meerdere databases?
Je kunt voor verschillende soorten doelgroepen een database maken. In plaats van de verschillende doelgroepen via een database te verdelen kan je ook kiezen voor selecties op basis van kenmerkvelden. Wil je graag lezen hoe je dit in kunt richten? Lees dan de beschrijving over de kenmerkvelden.

Auto-processen

Hoe maak ik autoresponders (opvolgmails) aan?
Aan de linkerkant zie je het menu. Klik op Auto-processen. Vervolgens zie je 5 opties verschijnen. Bij de tweede optie zie je: Autoresponder aanmaken. Je kiest eerst de gewenste database en dan op volgende. Je kunt nu de autoresponder een naam geven. Deze naam is alleen zichtbaar voor jezelf. Vervolgens kies je de relaties waar de autoresponder op gericht moet zijn. Daarna klik je op volgende en kan je het proces verder afronden. Voor een uitgebreide handleiding volg je deze pagina.

https://doc.iconneqt.nl/autoresponder-aanmaken-2/

Hoe kan ik deze processen/triggers in de gaten houden?

Aan de linkerkant zie je het menu. Klik op Auto-processen. Vervolgens zie je 5 opties verschijnen. Bij de derde optie zie je: Autoresponderstatistieken. Je kiest eerst de gewenste autoresponder en vervolgens op het oogje om de statistieken te bekijken. Wanneer je de statistieken opent zie je per onderdeel diverse overzichten.

 

Verzend

Kan ik snel een emailcampagne versturen?

Via het menu aan de linkerklant klik je op Verzend. Het eerste icoontje heet; ‘Verzend een emailcampagne’. Hier kan je heel eenvoudig direct kiezen naar welke relaties je de campagne wenst te verzenden. Vervolgens kies je een database en klik op volgende. Via de Emailcampagne instellingen kan je de naam van de afzender, het e-mail adres van verzender en nog meer wijzigen. Klik op volgende om door te gaan naar het scherm over Google Analytics. 

Waar vindt ik het overzicht van verzonden campagnes?

Onder het tweede icoontje in het menu ‘Verzend’ vindt je Wachtrij bekijken hier wordt een overzicht getoond van alle campagnes die verzonden zijn. Ook kan je hier zien of jouw campagne direct wordt verzonden. Mocht je een campagne op een ander tijdstip gepland hebbben dan vindt je dat hier ook terug.

Selecties

Kan ik relaties selecteren op basis van linkkliks?
Als je gericht wil versturen naar een groep die eerder op links heeft geklikt, kan je deze doelgroep nu makkelijk bereiken. Je kunt selecties maken op verschillende onderwerpen zoals de linkkliks. Klik op de criteria om te kijken op welke onderdelen je kunt selecteren. Onder het pijltje van Email Engagement vindt je de optie linkkliks.
Hoe maak ik een selectie?
Om een selectie te maken kan je ons uitgebreide stappenplan volgen.

https://doc.iconneqt.nl/maak-selectie/

E-mail campagnes

Hoe maak ik een email campagne
Via E-mailcampagnes beheren kan je een eerste campagne maken. Je dient hiervoor wel eerst een template te maken. Wanneer je kiest voor E-mailcampagnes beheren en vervolgens op het plusje onder “Bekijk de emailcampagnes” klikt kom je in het vervolgproces: Ontwikkel campagnes. Bedenk een naam voor de campagne, welke soort editor je wenst te gebruiken en welk emailtemplate.
Hoe bekijk ik de statistieken van mijn campagne?
Onder mailingstatistieken worden alle resultaten van jouw campagnes verzameld. Klik op het oogje links voor de naam van de campagne die je wenst te zien. Vervolgens opent het totaaloverzicht “Statistieken van de campagne van…”.

Voor meer gedetailleerde informatie per onderwerp kan je de tabbladen gebruiken, opens, linkkliks, verzending, maar b.v. ook de heatmap die aantoont welk gebied het meeste lezers heeft aangesproken.

https://doc.iconneqt.nl/maak-selectie/

Hoe maak ik een template?
Via het potloodje ga je naar “speciaal ontwikkelde templates. (template=sjabloon) Hier kan je zelf een template maken in de Julia Editor. Klik op de plus onder “Bekijk de eigen templates” om te starten met het maken van een template. Vervolgens opent de Julia Editor waar je de template in kan maken. Eerst krijg je de keuze voor scalable of responsive, vervolgens opent de Julia Editor.

https://doc.iconneqt.nl/template-ontwikkelen-julia-editor/

Kan ik een emailcampagne delen op Social Media?
Onder “Bekijk de emailcampagnes” vindt je het overzicht van jouw campagnes. Links voor de naam van de campagne vindt je het symbool om jouw campagne te delen. Klik op dit ‘share’ icoontje voor de URL. Vervolgens kopieer je de URL en kan je naar wens te gebruiken.

Julia Editor

Hoe kan ik vanuit de Julia Editor een test mail versturen?
Wanneer je in de Julia Editor een campagne hebt gemaakt klik je op Test in het linkermenu. Vervolgens opent een pop-up naar welke adressen je de test wil verzenden. Vul in het veld achter Toevoegen: het e-mail adres waar je de test heen wil verzenden. Klik op het plusje om de naam ook toe te voegen als geadresseerde. Check of het e-mailadres boven wordt getoond bij de rest van de geadresseerden. Indien dit niet het geval is, klik nog een keer op het plusje.
Kan ik een template responsive maken in de editor?
Je kunt de template alleen responsive maken als je voor deze optie hebt gekozen voordat je start met het ontwerpen van je template. Gebruik de plus om een template te bouwen. Na het kiezen van de naam en soort editor (meest gebruikt is de Julia Editor) en klik op volgende. In het volgende scherm wordt scalable standaard geselecteerd. Klik op responsive om het responsive design te kiezen. Onder kies je voor Creeer om verder te gaan met het ontwerpen van jouw template.