Optie 1: Vanuit de emailcampagne verzenden

 Ontvangers kiezen

  1. Ga naar emailcampagnes beheren.
  2. Zoek de emailcampagne die je wilt verzenden op en klik op Versturen.
  3. Op het volgende scherm geef je aan naar welke groep je de emailcampagne wilt verzenden.

Je kunt kiezen uit twee keuzes bij: Ik wil:
– Stuur een email naar alle relaties in de geselecteerde lijst(en) hieronder. (Hier kun je 1 of meerdere databases kiezen).
– Stuur een email naar alle relaties vanuit de selecties hieronder. (Hier kun je 1 of meerdere eerder aangemaakte selecties kiezen).

Emailinstellingen 

  1. Klik nu op volgende. Je komt nu bij de in Emailcampagne instellingen.
  2. Bij “kies welke email je wilt verzenden” staat de gekozen emailcampagne, hier kun je deze eventueel nog wijzigen.
  3. Bij “Afzender uit geo koppeling”: Indien de gebruiker gebruik maakt van de Geo Power Engine kun je hier jou aangemaakte vestiginglijst selecteren.
  4. Vervolgens kun je hier de: afzender, het emailadres van de afzender, het antwoordadres en het bounce-retouradres. Op het bounce-retouradres komen de mails binnen welke bounced zijn.
  5. Deze gegevens zijn gebaseerd op de gegevens die bij de Database ingesteld zijn en zijn daarom vaak al ingevuld. Controleer deze gegevens wel goed. Vervolgens kun je kiezen om de mail NU te verzenden of voor een datum en tijd in te plannen.
  6. Vervolgens kun je aangeven of je wilt dat de lijst eigenaar een mail krijgt wanneer de verzending begint en eindigt.
  7. Vervolgens kun je nog “Speciale instellingen” ingeven welke de mogelijkheid geven om de resultaten van emailcampagnes te vergelijken. Deze instellingen zijn optioneel maar wij adviseren deze mogelijkheid te gebruiken. De uitgebreide uitleg hierover is onderaan deze pagina te vinden.

Verzenden 

  1. Vervolgens kan er op volgende worden geklikt. Je komt dan bij: Verzend een emailcampagne.
  2. iConneqt weergeeft nu de volgende informatie:
    – Hoe de emailcampagne heet
    – De onderwerpregel van emailcampagne 
    – Aan welke database de campagne verstuurd wordt
    – Aan hoeveel contacten de campagne wordt verstuurd
    – De grootte van de campagne
    Bovenstaande informatie is zeer relevant voor de resultaten van de emailcampagne en van invloed op de Open rate van de campagne, controleer deze gegevens daarom goed.
  3. Nu kun je de mail klaarzetten of verzenden. Controleer de gegevens nog één keer zorgvuldig. Als alles klopt klik je op Ja, verzend deze mailing.

Let op! Een mail naar meer dan 100 relaties moet via een mailtje in de inbox bevestigd worden. 

Optie 2: emailcampagne verzenden

 Ontvangers kiezen 

  1. Ga naar: Verzend.
  2. Klik op mailing verzenden:
  3. Je kunt nu kiezen: “Naar wie wil je een mail versturen”. Je hebt nu twee opties:
    – Stuur een email naar alle relaties in de geselecteerde lijst(en) hieronder. (Hier kun je 1 of meerdere databases kiezen).
    – Stuur een email naar alle relaties vanuit de selecties hieronder. (Hier kun je 1 of meerdere eerder aangemaakte selecties kiezen).

Emailinstellingen 

  1. Klik nu op volgende. Je komt nu bij de in Emailcampagne instellingen.
  2. Bij “kies welke email je wilt verzenden” staat de gekozen emailcampagne, hier kun je deze eventueel nog wijzigen.
  3. Bij “kies welke email je wilt verzenden” kun je nu de emailcampagne kiezen die je wilt verzenden.
  4. Bij “Afzender uit geo koppeling”: Indien de gebruiker gebruik maakt van de Geo Power Engine kun je hier jou aangemaakte vestiginglijst selecteren.
  5. Vervolgens kun je hier de: afzender, het emailadres van de afzender, het antwoordadres en het bounce-retouradres. Op het bounce-retouradres komen de mails binnen welke bounced zijn.
  6. Deze gegevens zijn gebaseerd op de gegevens die bij de Database ingesteld zijn en zijn daarom vaak al ingevuld. Controleer deze gegevens wel goed. Vervolgens kun je kiezen om de mail NU te verzenden of voor een datum en tijd in te plannen.
  7. Vervolgens kun je aangeven of je wilt dat de lijst eigenaar een mail krijgt wanneer de verzending begint en eindigt.
  8. Vervolgens kun je nog “Speciale instellingen” ingeven welke de mogelijkheid geven om de resultaten van emailcampagnes te vergelijken. Deze instellingen zijn optioneel maar wij adviseren deze mogelijkheid te gebruiken. De uitgebreide uitleg hierover is onderaan deze pagina te vinden.

Verzenden 

  1. Vervolgens kan er op volgende worden geklikt. Je komt dan bij: Verzend een emailcampagne.
  2. iConneqt weergeeft nu de volgende informatie:
    – Hoe de emailcampagne heet
    – De onderwerpregel van emailcampagne
    – Aan welke database de campagne verstuurd wordt
    – Aan hoeveel contacten de campagne wordt verstuurd
    – De grootte van de campagne
    Bovenstaande informatie is zeer relevant voor de resultaten van de emailcampagne en van invloed op de Open rate van de campagne, controleer deze gegevens daarom goed.
  3. Nu kun je de mail klaarzetten of verzenden. Controleer de gegevens nog één keer zorgvuldig. Als alles klopt klik je op Ja, verzend deze mailing.

 Let op! Een mail naar meer dan 100 relaties moet via een mailtje in de inbox bevestigd worden.

Speciale instellingen (optioneel)

Nadat de ontvangers gekozen zijn en de emailinstellingen ingevuld zijn kun je de speciale instellingen invullen. Deze speciale instellingen geven de mogelijkheid om de resultaten van de emailcampagnes te vergelijken. Deze instellingen zijn optioneel maar wij adviseren deze mogelijkheid te gebruiken.

    1. Allereerst kun je bij Campagne Kenmerk aangeven wat voor een campagne het is: Internationaal of Nationaal. Op deze manier kan er onderscheid gemaakt worden tussen verschillende type campagnes.
    2. Vervolgens kun je invullen wat de regenval, de temperatuur, de sneeuwval en de weerscore is op het moment van het verzenden van de emailcampagne. Achteraf kunnen op deze manier emailcampagnes vergeleken worden. Deze zaken hebben invloed op de Open rate. (Zomerjurkjes verkopen bijvoorbeeld een stuk beter bij goed weer dan bij sneeuwval).
    3. Hierna dienen de omzet, transacaties en omzet per transacties ingevuld te worden. Dit dient ingevuld te worden aan de hand van gemiddelde vanuit eerdere emailcampagnes. De gemiddelde omzet in euros, het gemiddelde aantal transacties en het gemiddelde aantal omzet in euros per transactie. De werkelijke omzet, het aantal transacties en de omzet per transacties vanuit deze specifieke emailcampagne kan op deze manier vergeleken worden met het gemiddelde waaruit een conclusie getrokken kan worden.
    4. Hier kun je kiezen of je de voornaam, tussenvoegsel en achternaam zichtbaar wilt hebben bij de geadresseerde. Zo kun je aangeven of de emailcampagne gepersonaliseerd verzonden dient te worden. Normaal zou er staan aan: l.devries@gmail.com. Wanneer onderstaande opties worden ingevuld komt er een persoonlijke naam te staan zoals aan: Linda de Vries.