Emailcampagne handleidingen

E-mailcampagne aanmaken

Via Nieuwsbrief kan je naast het beheren van je e-mailcampagnes ook een nieuwe campagne aanmaken. Hiervoor klik je op het plussymbool naast de zoekbalk.  Geef de e-mailcampagne een naam en maak een keuze voor de editor die je wilt gebruiken. Je kunt kiezen tussen...

Emailcampagnes beheren

Je kunt e-mailmarketing inzetten voor verschillende doeleinden. Zo kun je ze gebruiken voor het informeren, motiveren of inspireren van je relaties. Ook kun je nieuwsbrieven, webformulieren en merchandising mailings maken. Hierin zijn veel mogelijkheden....

Mailingstatistieken

Om de statistieken van e-mailcampagnes in te zien ga je naar E-mailmarketing > Statistieken > Nieuwsbrief. Je komt bij een overzicht van al je e-mailcampagnes met de bijbehorende statistieken. Deze kun je hier bekijken, doorsturen, afdrukken en verwijderen via...

Campaign intelligence

De Campaign Intelligence tool maakt het mogelijk om de resultaten van e-mailcampagnes te bekijken en te vergelijken. Zo kan je bijvoorbeeld van verschillende e-mailcampagnes de open rates vergelijken. Stappenplan Campaign Intelligence Ga naar E-mailmarketing>...

Template ontwikkelen (Julia Editor)

Een template is een sjabloon die gebruikt kan worden als basis van een e-mailcampagne.  De opzet van dit template kan in de emailcampagne editor van iConneqt (de Julia Editor) ontwikkeld worden. Hieronder wordt kort beschreven hoe je een template kan ontwikkelen. Een...

Splittesten

Binnen iConneqt kun je testen welke nieuwsbrief het beste scoort. Zo ben je door middel van een splittest in staat om voor het versturen van een e-mailcampagne te testen welke onderwerpszin het best scoort (Openings Rate) of om te testen binnen welke mail...

Splittest statistieken

Met een splittest ben je in staat om een A/B-test van nieuwsbrieven te versturen om te achterhalen welke het beste scoort. Een overzicht van de verstuurde splittests kun je terugvinden bij de Splitteststatistieken. Ga via E-mailmarketing naar Statistieken naar...

Beeld Bank

Om je e-mailcampagnes er overzichtelijk en aantrekkelijk uit te laten zien, heb je vaak foto’s en ander beeldmateriaal nodig. Als je gebruik wilt maken van dit beeldmateriaal moet je de afbeeldingen eerst in iConneqt uploaden. Dit doe je door via E-mailmarketing naar...

Dynamische Content Tags

Wil je persoonlijker mailen of bepaalde groepen verschillende content tonen? Dit kan binnen de e-mailcampagnes door dynamische content te integreren. Deze content kan tekst of beeld zijn. Wanneer ingesteld, wordt dit automatisch toegepast bij bepaalde relaties of op...