De Campaign Intelligence tool maakt het mogelijk om de resultaten van emailcampagnes te bekijken en te vergelijken. Zo zie je van verschillende emailcampagnes gemakkelijk de verschillende open rates tegenover elkaar.

 

Stappenplan Campaign Intelligence

  1. Ga naar Emailcampagnes > Campaign Intelligence.
  2.  Je ziet nu bovenaan twee opties: Kolommen en Filter criteria.
    1. Kolommen
      Hieronder staan de volgende categorieën: campagne info, resultaten, inhoud, onderwerp, preheader, verzendmoment en het weer. Onder deze categorieën vallen een aantal begrippen. Onder het weer valt bijvoorbeeld: regenval. Als je nu per emailcampagne wilt zien hoeveel regenval er op het moment van versturen was om dit te kunnen vergelijken, sleep je dit begrip in het vierkante vlak rechts van de kolommen. Je ziet nu dat regelval ook zal verschijnen in de kolommen onderaan waar de resultaten van de emailcampagnes staan. Dit kan op dezelfde manier gedaan worden met alle andere begrippen onder ‘Kolommen’.
    2. Filter criteria
      Bij filter criteria kun je uit verschillende criteria kiezen om hier specifiek op te filteren. Als voorbeeld kun je kiezen: Campagnenaam is Test. Je zult nu onderaan in de lijst alleen campagnes krijgen die ‘Test’ heten. Je zou ook kunnen doen: Campagnenaam bevat test. Als de campagne nu heet ‘Test januari’, dan zal deze campagne ook naar voren komen omdat de naam het woord test bevat. Wanneer je juist een campagne uit wil sluiten, kan je kiezen voor ‘is niet’ of ‘bevat niet’.
      * Bij Filter criteria is het belangrijk om bovenaan te kiezen tussen: alle of een van. Dit weergeeft of je wilt dat er campagnes naar voren komt die voldoen aan alle ingevulde criteria of dat je wilt dat er campagnes naar voren komen die voldoen aan 1 criteria.
  3. De begrippen en criteria die bovenin ingevuld zijn zullen worden weergeven in de tabel met campagneresultaten onderaan de pagina.
  4. Zodra de resultaten weergeven zijn, kun je de tabel sorteren. Je kunt bijvoorbeeld de openingen sorteren van hoog naar laag. Je zult nu de emailcampagne met de meeste openingen helemaal bovenaan in de tabel zien. Dit zelfde kan met de andere criteria boven aan de tabel.